IDS: Intrusion Detection System

intrusion detection system concepts and techniques

IDS: Intrusion Detection System

intrusion detection system concepts and techniques

جمعیت در الگوریتم های ‌ژنتیک (Population)

جمعیت در الگوریتم های ‌ژنتیک (Population).
جمعیت (Population ) زیر مجموعه‌ای از راه حل‌ها در نسل فعلی است(زایش فعلی).همچنین جمعیت را می‌توان به عنوان مجموعه‌ای از کروموزوم ها تعریف نمود.چند چیز  را هنگام کار با جمعیت در الگوریتم های ژنتیک به خاطر سپرد
  • تنوع و گوناگونی جمعیت حتماً باید حفظ شود ، در غیر اینصرت موجب همگرایی زودهنگام می گردد(premature convergence).
  • اندازه جمعیت نباید خیلی بزرگ باشد زیرا ممکن است که باغث کند شدن الگوریتم ژنتیک شود ، این در حالی است که جمعیت کوچکتر ممکن است که برای یک مخزن زاد و ولد(mating pool) به اندازه کافی مناسب نباشد.و این را مد نظر می‌گیریم که تصمیم برای یک جمعیت با اندازه مطلوب نیاز به آزمایش و خطا دارد.
جمعیت در الگوریتم های ژنتیک معمولاً به صورت یک آرایه دو بعدی تعریف می‌شود ( اندازه جمعیت ، اندازه x ، اندازه کروموزوم).

مقدار دهی اولیه جمعیت
دو متد اصلی برای مقدار دهی اولیه یک جمعیت در یک الگوریتم ژنتیک وجود دارد که به در زیر آورده می شوند
  • مقدار دهی اولیه تصادفی (Random Initialization ) . جمعیت دارد نمودن جمعیت  اولیه با   راه حل‌های  کاملاً تصادفی
  • مقدار دهی اولیه اکتشافی (ابتکاری)Heuristic initialization : جمعیت دار نمودن جمعیت اولیه با استفاده از روش‌های اکتشافی ( ابتکاری ) شناخته شده برای مسائله.
مشاهدات نشان می‌دهد که کل یک جمعیت نباید بوسیله متد اکتشافی مقداردهی اولیه شود ، زیرا ممکن است که منجر به این شود که جمعیت با راه حل‌های مشابه و تنوع بسیار کم روبه رو شویم.
به صورت تجربی مشاهده شده است که راه حل‌های تصادفی ، راه حل‌هایی هستند که جمعیت را به سمت بهینه شدن سوق می‌دهند .بنابراین با استفاده مقدار دهی اولیه اکتشافی ، تنها جمعیت با یک جفت راه حل خوب ایجاد می‌کنیم ، پس بدین منظور بقیه جمعیت را با راه حل‌های تصادفی پر می‌کنیم  به جای اینکه همه جمعیت مورد نظر خود را با راه حل‌های پر پایه اکتشاف پر نماییم.
همچنین بعضا مشاهده شده است که مقدار دهی اولیه اکتشاقی در بعضی موارد سازگاری اولیه (initial fitness) جمعیت را مورد تأثیر قرار داده است اما در پایان این تنوع در راه حل‌ها خواهد بود که منجر به بهینه سازی می شود.

مد هال جمعیت (Population Models)
دو مدل جمعیت که به صورت گسترده مورد استفاده هستند در زیر بیان می‌شود
  •  حالت پایدار (Steady State) :در الگوریتم ژنتیک حالت پایدار ، در هر تکرار یک یا دو اولاد تولید می نماییم و آن‌ها یک یا پو شخص از جمعیت را جایگزین می نمایند.الگوریتم ژنتیک حالت پایدار به الگوریتم ژنتیک افزایشی (Incremental ) نیز مشهور است.
  • نسل (Generational): در مدل نسل ، n اولاد تولید می‌کنیم ، که در اینجا n اندازه جمعیت می‌باشد و همه جمعیت توسط نسل جدیدتر در پایان تکرار تعویض می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد